Van benne bugiÚj korszak kezdődött a Miklós Csabi családi borászat életében. Írta: Borigo A Miklós Csabi a Móri borvidék egyik legismertebb borászata. A borászat több mint 20 éve foglalkozik szőlőtermesztéssel és borkészítéssel, főként ezerjó, olaszrizling, chardonnay és sauvignon blanc fajtákból. Évi 50-60 ezer palack bort termelnek nyolc hektáron, öt dűlőben.
Fotó: Teszár Ákos
„ Több mint 20 éve foglalkozom szőlőtermesztéssel. 8 hektáron, gyönyörű dűlőkben dolgozunk. A bort apám régi pincéjében kezdtem készíteni, ma már viszont Mór belvárosában, az Ezerjó utca 1-3 szám alatt egy modern borászatban tevékenykedek. A teraszunk mögött egy szív alakú kőbánya magasodik, amivel komoly terveim vannak.
Idén 48 éves leszek. Nem csak én, a boraim is felnőttek. Tudatosan készültem a változásra, terveztem a jövőt, beruháztam és felújítottam. Hiszem, hogy a mi kis családi borászatunk is működhet profin úgy, hogy közben meg tudjuk őrizni a személyességét és szerethetőek maradjunk.
Szeretem, amikor vendégek érkeznek hozzánk, ilyenkor élek igazán: a pincében bort mutatva és bort kóstolva, a szőlőben elmélkedve. A lényeg, hogy megoszthassak másokkal valamit abból, amit Mór jelent nekem.
Úgy érzem, 20 év alatt megérett a Miklós Csabi márka a megújulásra. A kreatív tervezés során az alapkoncepció az volt, hogy egy bordeaux-i keretrendszerbe tesszük a címkét. Ennek az a lényege, hogy minden címkén van egy chateau (francia szó, jelentése: kastély). Mi ezt a chateau-t cseréltük le egy-egy személyes történetre. Így messziről úgy tűnik, mint egy klasszikus bor, ha közelebb megyünk, akkor látjuk csak, hogy itt valami másról van szó.” - mondja a borász.
Az arculatot az Unger & Partners tervezte, a fotót Miklóska Zoltán készítette.
« Vissza az előző oldalra
|
|
|